6. 2. 2011

Žerucha siata ( Lepidium sativum )


...krásna zelená voňavá :-). Je bohatá na železo, vitamín C a meď. Pomáha pri chudokrvnosti, odstraňuje pocit únavy, vynikajúco prečisťuje krv a zbavuje telo toxínov. Stimuluje činnosť pečene, pankreasu, žlčníka a má ešte kopec iných vlastností. A hlavne je chutná - či už len tak na chlebíku so syrom, v nátierke alebo v šalátiku. Jej pestovanie vyžaduje minimálnu námahu a čas - do štyroch dní od zasiatia ju môžeme konzumovať. Stačí semienka nasypať na kúsok vaty, hodne ich polievať a potom už len - tešiť sa na úrodu :o).




5 komentárov:

Gabi povedal(a)...

Luci, pekný žeruchový štvorlístok:) A kdeže sú fotky z výletíku?:))Gabi

Lucia F. povedal(a)...
Tento komentár bol odstránený autorom.
Lenka povedal(a)...

Ahoj Lucia
Tie fotky su uzasne. Rozhodla som sa po dlhom cakani a sporeni ze je cas na dobry fotak. Prosim porad aky mas a ci si s nim spokojna. Dakujem pekne za rady.
Lenka
www.slovakmama.com

Gabi povedal(a)...

Luci, popozerala som momentky z krásnej turistickej akcie! Paráda, vyzeráte na skupinku fajn kamošov:) Inak zima bola poriadna, čo?:))
A foťák pomaly nestíhal:) Iste bolo fajn na chvíľku dať priestor aj starým rodičom a vyvetrať hlavu:)
Ešte ťa poprosím, nikde tu nevidím tvoj mail, môžeš sa mi ozvať na môj, mám ho na blogu. Dík. Gabi

Lucia F. povedal(a)...

Gabi odpisane :-)
Lenka no zalezi od financii a potom si uz len vybrat :-). Ja som sa rozhodla pre Canon, mam starsie (1000D) telo a za usetrene korunky som si prikupila objektiv tento http://www.megafoto.sk/Canon/ef-50mm-f/1.8-ii a k fotaku bol original objektiv 18-55mm. Rozhodovanie bolo strasne tazke :d zvlast ked som mala obmedzeny financny rozpocet :-) ale som nadmieru spokojna a myslim,ze aj moja rodina nemusi najblizsich 100rokov riesit darceky pre mna, pretoze k fotaciku sa da stale nieco dokupit :-). Pa zatial, dufam,ze som aspon trosku poradila a kludne sa pytaj, ak nieco potrebujes este vediet :-)